BMW, Daimler, Ford і Volkswagen будуть споруджувати зарядні станції уздовж найважливіших автомагістралей Європи. Для цього вони створюють спільне підприємство.
Німецький автопром форсує розгортання у бік електромобільності. Після того, як практично всі автобудівники Німеччини оголосили цього року про плани різко збільшити виробництво автомобілів з електричними та гібридними приводами, вони зробили наступний логічний крок — спільно взялися за створення у Європі розгалуженої мережі станцій надшвидкої зарядки. Її відсутність досі суттєво стримує продажі електромобілів.
Спільні зусилля конкурентів
Меморандум про наміри заснувати спільне підприємство з будівництва та експлуатації таких станцій підписали 28 листопада у Штуттгарті керівники німецьких автоконцернів BMW, Daimler і Volkswagen (включно з дочірніми компаніями Audi та Porsche), а також американської корпорації Ford. Її також зараховують до автомобільної промисловості Німеччини, оскільки головний завод її європейського відділення розташовано у Кельні.
Станція для заряджання електромобілів Tesla у німецькій федеральній землі Мекленбург-Передня Померанія
Найближча ціль нового спільного підприємства, до якого запрошують долучитися й інших автовиробників, полягає у спорудженні приблизно 400 станцій надшвидкої зарядки електромобілів уздовж найважливіших автомагістралей Європи. Ці роботи мають розпочатися уже 2017 року. На другому етапі, до 2020 року, кількість таких станцій планують довести до кількох тисяч. Користуватися ними зможуть власники електромобілів будь-яких марок, які використовують змішану систему заряджання змінним та постійним струмом (система CCS).
«Наявність станцій для швидкої зарядки вперше створить умови для електромобільності на далекі відстані та буде сприяти тому, аби все більше клієнтів робили вибір на користь електромобіля», — заявив голова правління Daimler AG Дітер Цетше. «Ми хочемо створити мережу, яка дозволить нашим клієнтам під час тривалих поїздок заряджати автомобіль у той час, коли вони п’ють каву», — пояснив голова правління Audi Руперт Штадлер.
Засновники спільного підприємства запевняють, що запланована потужність станцій у 350 кВт справді дозволить підзарядити електромобілі за лічені хвилини. Сказати, скільки це коштуватиме для власників автомобілів, вони поки не можуть: з постачальниками електроенергії ще не домовлялися. Рішення про те, як і в якій юридичній формі буде експлуатуватися ця інфраструктура, також не ухвалені. Нічого не повідомляється і про те, яких інвестицій потребує проект. При цьому засновники мають намір розділити видатки порівну.
На парковках німецької мережі дискаунтерів Aldi встановлюють безплатні зарядні станції
Старі концерни йдуть шляхом новачка
Цілком імовірно, що нове спільне підприємство хоча б частково зможе скористатися тими 300 мільйонами євро, які уряд Німеччини виділив цієї весни на період до 2020 року з метою підтриматиспорудження на території країни зарядних станцій. Дві третини цієї суми призначені для станцій швидкої зарядки. Спільне підприємство чотирьох стовпів традиційного автомобілебудування багато в чому наслідує приклад відносного новачка галузі, американського виробника електромобілів Tesla. Ця компанія уже спорудила на території Європи понад 700 зарядних станцій з п’ятьма тисячами розеток, з яких значна частина — для швидкісного заряджання (Supercharger). Вони розташовані переважно в Німеччині, Швейцарії, Великобританії, Норвегії, Нідерландах, а також, меншою мірою, уздовж середземноморського узбережжя Франції, Іспанії та Італії.
Досі власники автомобілів Tesla заряджалися на таких станціях безоплатно, а водії електромобілів інших марок ними користуватися не могли. Однак генеральний директор американської компанії Ілон Маск уже заявляв про свою принципову готовність зробити їх загальнодоступними. В такому разі наявна мережа Tesla і та інфраструктура, яку збирається створити уздовж європейських швидкісних автодоріг спільне підприємство BMW, Daimler, Ford і Volkswagen, будуть дуже добре доповнювати одна одну.
Якщо додати до цього ті зарядні станції, які пришвидшеними темпами встановлюють зараз, до прикладу, енергетичні компанії, муніципальна влада, забудовники, супермаркети, то складається враження: до 2020 року найбільш населені та туристично розвинені регіони Західної Європи покриються доволі густою мережею різноманітних станцій для заряджання. Настільки щільною, що питання, де підзарядити електромобіль, остаточно втратить свою колишню гостроту.